Sekcja Dydaktyki Filozofii

wrzesień

2019wt10wrz10:3011:00Edukacja a autorytet. Zajęcia warsztatowe z filozofiiprof. dr hab. Aldona Pobojewska (Uniwersytet Łódzki)10:30 - 11:00 C-321 (Collegium Jana Pawła II) organizator: Sekcja Dydaktyki Filozofii

2019wt10wrz11:0011:30Kształcenie kompetencji filozoficznych poprzez wykorzystanie edukacyjnej gry „Drzewo-słów”dr Katarzyna Kuczyńska (Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli)11:00 - 11:30 C-321 (Collegium Jana Pawła II) organizator: Sekcja Dydaktyki Filozofii

2019wt10wrz11:4512:15Debata oksfordzka w dydaktyce filozofiidr hab. Paweł Gondek (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II )11:45 - 12:15 C-321 (Collegium Jana Pawła II) organizator: Sekcja Dydaktyki Filozofii

2019wt10wrz12:1512:45Nauczyciel jako nieruchomy poruszyciel. O sposobie kreowania zdziwienia filozoficznego na zajęciach z edukacji filozoficznej metodą ΛΕΓΩ-ΛΟΓΟΣmgr Jarosław Marek Spychała (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu )12:15 - 12:45 C-321 (Collegium Jana Pawła II) organizator: Sekcja Dydaktyki Filozofii

2019wt10wrz17:0017:30Tabu polityki edukacji - przykład kształcenia filozoficznego w Polscedr hab. Maciej Woźniczka, prof. UJD (Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. J. Długosza w Częstochowie)17:00 - 17:30 C-321 (Collegium Jana Pawła II) organizator: Sekcja Dydaktyki Filozofii

2019wt10wrz17:3018:00Pochwała niepraktyczności. O filozofii na politechnicedr hab. Henryk Machoń, prof. PO (Politechnika Opolska)17:30 - 18:00 C-321 (Collegium Jana Pawła II) organizator: Sekcja Dydaktyki Filozofii

2019wt10wrz18:1518:45Czy Kazimierza Twardowskiego model kształcenia filozoficznego jest aktualny?dr hab. Wojciech Rechlewicz (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy)18:15 - 18:45 C-321 (Collegium Jana Pawła II) organizator: Sekcja Dydaktyki Filozofii

2019wt10wrz18:4519:15Wpływ badań neurologicznych i neuropsychologicznych na zmiany w dydaktyce filozofiidr Joanna Jakubowska (Uniwersytet Gdański)18:45 - 19:15 C-321 (Collegium Jana Pawła II) organizator: Sekcja Dydaktyki Filozofii

2019śr11wrz10:3011:00Prezentacja autorskiego programu nauczania etyki dla czteroletniego liceum ogólnokształcącegodr Łukasz Nysler (Ewangelikalna Wyższa Szkoła Teologiczna)10:30 - 11:00 C-321 (Collegium Jana Pawła II) organizator: Sekcja Dydaktyki Filozofii

2019śr11wrz11:0011:30Dylematy nauczania filozofii w szkole średniej. Między teorią i praktykąmgr Zbigniew Zdunowski 11:00 - 11:30 C-321 (Collegium Jana Pawła II) organizator: Sekcja Dydaktyki Filozofii

2019śr11wrz11:4512:15Początki edukacji etycznej - kształtowanie kompetencji potrzebnych do uczenia (się) etykidr Maria Pleskaczyńska (Dwujęzyczna Szkoła Podstawowa im. A. Einsteina w Wilanowie)11:45 - 12:15 C-321 (Collegium Jana Pawła II) organizator: Sekcja Dydaktyki Filozofii

2019śr11wrz12:1512:45Czy wciąż potrzebujemy filozofii? Rola filozofii na Uniwersyteciedr inż. Przemysław Chmielecki (Wyższe Baptystyczne Seminarium Teologiczne)12:15 - 12:45 C-321 (Collegium Jana Pawła II) organizator: Sekcja Dydaktyki Filozofii

2019śr11wrz17:0017:30Zastosowanie przedmiotów filozoficznych w kształceniu kadr więziennictwadr hab. Krzysztof Wojcieszek (Wyższa Szkoła Kryminologii i Penitencjarystyki)17:00 - 17:30 C-321 (Collegium Jana Pawła II) organizator: Sekcja Dydaktyki Filozofii

2019śr11wrz17:3018:00„Oswajanie” z filozofią poza ośrodkami akademickimidr Piotr Iwański (Klub Chrześcijańsko-Demokratyczny w Busku-Zdroju)17:30 - 18:00 C-321 (Collegium Jana Pawła II) organizator: Sekcja Dydaktyki Filozofii

2019śr11wrz18:1518:45Jak kształcić doradców filozoficznych?dr Agnieszka Woszczyk18:15 - 18:45 C-321 (Collegium Jana Pawła II) organizator: Sekcja Dydaktyki Filozofii

2019śr11wrz18:4519:15Filozofia jako element edukacji w późnej dorosłości na przykładzie Karkonoskiego Uniwersytetu Trzeciego Wiekudr Jadwiga Tomczyk-Tołkacz (Karkonoska Państwowa Szkoła Wyższa w Jeleniej Górze)18:45 - 19:15 C-321 (Collegium Jana Pawła II) organizator: Sekcja Dydaktyki Filozofii

2019czw12wrz10:3011:00Wyjść poza okcydentalizm i kanoniczność – o konieczności przezwyciężenia dwóch partykularyzmów w dydaktyce filozofiimgr Michał Płóciennik (Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie)10:30 - 11:00 C-321 (Collegium Jana Pawła II) organizator: Sekcja Dydaktyki Filozofii

2019czw12wrz11:0011:30Benedykta Bornsteina geometryczno-logiczna filozofia pojęć narzędziem w dydaktyce filozofiimgr Paweł Lechowski (Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie)11:00 - 11:30 C-321 (Collegium Jana Pawła II) organizator: Sekcja Dydaktyki Filozofii

2019czw12wrz17:0019:15szczególnie polecamyPrzedmioty światopoglądowo-aksjologiczne w szkole. Spór o pluralizm w edukacjiAldona Pobojewska, Wanda Kamińska, Marek Rembierz, Jacek Frydrych, Maciej Woźniczka17:00 - 19:15 CTW-113 (Centrum Transferu Wiedzy) organizator: Sekcja Dydaktyki Filozofii sympozjum lub panel:Przedmioty światopoglądowo-aksjologiczne w szkole. Spór o pluralizm w edukacji