Polski Zjazd Filozoficzny

wrzesień, 2019

wt10wrz11:4512:15Debata oksfordzka w dydaktyce filozofiidr hab. Paweł Gondek (Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II )11:45 - 12:15 C-321 (Collegium Jana Pawła II) organizator: Sekcja Dydaktyki Filozofii

abstrakt

Dyskusja jako metoda doskonalenia sposobów zdobywania wiedzy od starożytności związana jest z filozofią. Jej specyfikę i walory w sposób szczególny odsłoniły dialogi Platona, przy czym metodycznie została opracowana przez Arystotelesa. W scholastyce natomiast przybrała postać dysput uniwersyteckich, dzięki czemu doskonalił się jej potencjał dydaktyczny. Odwołujące się do tych form, różne postaci debat ćwiczebnych utworzyły pole możliwych metod nauczania filozofii. 

W referacie zostanie zwrócona uwaga na formaty debat oksfordzkich, które mogą być przydatne w edukacji filozoficznej. Wnoszą one bowiem wiele istotnych czynników do tego procesu. Na szczególną uwagę zasługuje doskonalenie krytycznego myślenia, które odbywa się w formule zespołowego potwierdzania i obalania stawianych tez. To pozwala na precyzyjne roztrząsanie problemów oraz na odnajdywanie ich kreatywnych rozwiązań. Zastosowane w debacie reguły pozwalają jednocześnie na wypracowanie postawy niedogmatycznej w dociekaniach filozoficznych.

dzień i godzina

(Wtorek) 11:45 - 12:15

sala

C-321 (Collegium Jana Pawła II)

organizator

Sekcja Dydaktyki FilozofiiPrzewodniczący Sekcji: prof. dr hab. Jacek Wojtysiak (KUL)
Sekretarz Sekcji: dr Błażej Gębura (KUL)

obradom przewodniczy

prof. dr hab. Jacek Wojtysiak

Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Font Resize
Contrast
X